Zapraszam do mojego bloga z przepisami - przepisy moje wypróbowane, a także znalezione w książkach kucharskich, od rodziny, koleżanek, kolegów i oczywiście z netu. Przepisy wypróbowane przeze mnie. Już kilka osób prosiło bym się nimi podzielił - więc proszę bardzo ;)

sobota, 7 grudnia 2013

Zapiekanka z kurczaka i cukini

Zapiekanka z kurczaka i cukini

Składniki:
pomidory 420 g
cynamon 1 g
kolendra b.d.
sok z cytryny b.d.
pierś z kurczaka 500 g
goździki 4⁄25 g
cukinia 1200 g
oliwki czarne 500 g
bulion drobiowy 500 ml
cebula 300 g
oliwa z oliwek b.d.
sól b.d.
pieprz b.d.

Składniki:
- 500 g mięsa z piersi kurczaka lub indyka
- 2 cukinie
- 3 duże, dojrzałe pomidory (dałem puszkę pomidorów)
- 2 cebule
- szklanka czarnych oliwek (dałem garść oliwek czarnych i garść zielonych)
- 500 ml bulionu drobiowego (dałem mniej, ok. 300 ml)
- sok z jednej cytryny 
- po pół pęczka świeżej kolendry i pietruszki (dałem pół pęczka pietruszki i dwie łyżki suszonej kolendry)
- pół łyżeczki cynamonu
- 2 goździki
- sól, pieprz, oliwa z oliwek
Wykonanie:
Mięso umyć, pokroić w kostkę i usmażyć na oliwie na złoty kolor. Gotowe zdjąć z patelni i następnie podsmażyć pokrojoną w grubą kostkę cukinie. Zdjąć cukinie, a na pozostałej oliwie podsmażyć posiekane cebule. Gdy zmiękną, dorzucić do nich pomidory (ja dałam z puszki, świeże pomidory należy sparzyć, obrać ze skórki i pokroić na mniejsze kawałki). Wszystko dusić razem przez chwilę, a następnie dolać bulion i dosypać przyprawy. Sos gotować przez kilka minut, aż częściowo odparuje. Następnie wlać go do naczynia do zapiekania. Na sos wyłożyć podsmażone wcześniej mięso, cukinie oraz oliwki. Naczynie nakryć folią aluminiową. Zapiekać w piekarniku nagrzanym do 150 stopni przez około 40 minut. Smacznego :)

Zdjęcie do posta - pobrane z internetu (wyszukiwarka google).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz